Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

Ο Νικηφόρος Βρεττάκος υποψήφιος για Νόμπελ 4 φορές!!!

"Πάντα περνάς τη φωτιά για να φτάσεις τη λάμψη"
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ "ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ":


Νικηφόρος Βρεττάκος, ο ποιητής που προτάθηκε 4 φορές για Νόμπελ. Η δικτατορία Μεταξά έκαψε ένα βιβλίο του και το ΚΚΕ τον διέγραψε για ένα άλλο...


Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/nikiforos-vrettakos-o-pamftochos-poiitis-poy-protathike-4-fores-gia-nompel-i-diktatoria-metaxa-ekapse-ena-vivlio-toy-kai-to-kke-ton-diegrapse-gia-ena-allo/

Σε φύλλο του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας γίνεται συγκριτική ανάλυση του ποιήματος  "Η Πόρτα" του Χόλουμπ  και του ποιήματος "Έπεσε ξάφνω η πόρτα μου" του Νικηφόρου Βρεττάκου 

Ν. Βρεττάκος, «Έπεσε ξάφνω η πόρτα µου»

Έπεσε ξάφνω η πόρτα µου

και φάνη ο µέγας κόσµος,

µέσα στο λίκνο της χαράς

έχασα τη φωνή µου.

Τρέκλιζα ενώ χορεύανε

γύρω µου οι µαργαρίτες

και για να πάω στην εκκλησιά

κρατιόµουν απ’ τα στάχυα.

Και στην ποδιά της Παναγιάς

έγειρα το κεφάλι µου

που έξω απ’ την πόρτα µάζευε

για τα µαλλιά της ρόδα.

1. Να συγκρίνετε το παραπάνω ποίηµα µε την «Πόρτα» ως προς το συµβολισµό

της πόρτας.

2. Τι σηµαίνει για τον αφηγητή - ποιητή το ξαφνικό πέσιµο της πόρτας του; Σε

ποιο βαθµό πιστεύετε ότι θα αλλάξει αυτό τη ζωή του;

3. ΠΑΡΑΕΙΓΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

1. Ποιο πρόβληµα θέτει ο συγγραφέας στο ποίηµα και πώς τελικά συµβιβάζεται;

2. Ποια η λειτουργία των αόριστων αντωνυµιών στο ποίηµα;

3. Θα µπορούσε «Η Πόρτα» να αποτελεί το «µεταίχµιο» ανάµεσα στον

εγκλεισµό και στην έξοδο σε µια λυτρωτική κατάσταση; Να αναπτύξετε σε

ένα κείµενο 200 λέξεων περίπου την άποψή σας.